Entry pagi

Haa, jarang2 skali aku menulis pepagi buta camni.
Semenjak dua menjak ni aku punya aturan tido dah menjadi haru biru. Well to put it bluntly aku susah nak tido malam & mengantuk time siang. Dah rasa macam jadi kelawar la plak! Malam ja aku susah nak pejam mata sampai ada skali tu aku x tido sampai ke waktu sahur. Oh no, do I got an Insomnia???
Siang plak asal ada waktu free ja mesti nak tido. Lps subuh, waktu x de kelas, time tengah hari, lepas asar....Waktu paling best lepas subuh. Kalo tido kompom sampai ke tgh hari. Hampir2 gak tido ni menyebabkan aku nak memonteng kelas!!
So aku pun try develop beberapa teknik yg stakat ni x berjaya lagi:
1) Nak senang tido malam:
- baca buku pelajaran => kompom paling senang rasa mengantuk tapi masalahnya malas nak baca la plak!!!
- jgn main game,tgk citer, main facebook dll sblm tido => tu la benda yg nak buat time tu
- jgn makan sblm tido => aiseh lapo la plak
- jgn tido waktu siang => benda paling susah nak control

2) X mau tido siang:
- exercise => letih la plak
- jauhi katil => tempat paling best di utm, susah nak nak tinggal
- tgk anime, main game, facebook, tulis blog dll => tgh dok praktik tapi still sleepy la.....

OKlah, mau tido balik!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "Entry pagi"

Post a Comment